Wednesday, November 17, 2010

Uuele kodule tervist!

Samal ajal kui ülejäänud kolleegium pealinnas aktsiisiga riiki toetas, käisin mina pooltöisel lõbureisil svenssonite juures. Moosipurki kapi otsa panemas niiöelda.
Detailidesse laskuma ei hakka, sest mis seal ikka jahuda...komandeering nagu komandeering ikka. Peatuks korraks laevakruiisil. Usute või mitte aga oma peaaegu et 28 eluaasta jooksul polnudki ma varem Rootsis käinud. Noh, 2007 oli ka esimene aasta kui ma idablokist läände esimest korda sain. Pole lihtsalt võimalust lääne suunal eriti reisida olnud.
Laevareis oli üldises plaanis tore. Reede õhtu, rahvas sumises, laval mängis mingi italiaanodest koosnev bänd ennastunustavalt Bob Marley kaverit ja pubis võttis kitarrega trubaduur joodikute nõudmisel roki- ja bluusiklassikat läbi. Fiilingut oli nii, et tapab.
Ainuke tüse tõrvatilk selles fiilingust pungil potis oli laevnike õllepoliitika.Käisin läbi kõik baarid ja ostsin õlut erinevate inimeste käest ja kõik järjekindlalt valasid klaasi vähem kui see kombekas oleks. Ma olen oma elu jooksul joonud kordades rohkem õlut kui need baaritöötajad seal eales valada jõuavad ja ma tean suurepäraselt, kui suure mahu võtab enda alla 0,5l õlut pindises klaasis. No ei olnud see ostetav kogus poolt liitrit, tee mis tahad. Kahtlustan siinkohal üldist vandenõu.
Ja ma olen küll see "klaaspooltühiinimene", aga nii väiklane ma pole, et ma mingite milliliitrite pärast protsessima hakkaks, lihtsalt kurat, kui 40 SEK'i on liiga vähe, et klaas täis valada, siis küsi rohkem. Või kui rohkem ei sobi küsida, siis fkin sebi mingi paras klaas sellele kogusele, mis su meelest õiglane on. Või lase kraanist õhku vahele, et tuleks rohkem vahtu, aga ära krt anna mulle klaasi, mis on 4/6 täidetud nagu sealt keegi juba rüübanud oleks. Iga õlleostmine oli jälle väike pettumus. No tee mis tahad, ma ei ole nõus sellise maotuse ja näotusega. Tagasiteel ostsin supermarketist resti ja nautisin head jooki oma kajutis.
Mida küll Tiina Tšatšua asjast arvaks?

5 comments:

olevait said...

meeldivat lähi-maailma avastamist siis tulevikuks :) aga see on küll õige, et pole näotumat tegu, kui mingi kuradi tilgaga kundet tõmmata. lase ikka toop täis ja ära ole M.

Skål!

t05h4 said...

No on ju! Sülita krt näkku parem, aga vala klaas täis.

J6rm said...

Laevnike kaitseks lisan ainult niipalju, et neil on täiesti ausalt hinnakirjas (mida, tõsi, ei ole lihtne leida) märgitud, et pardal müüdav vaadiõlu ei ole pint ega 0,5 l, vaid 0,4 l. Ja muide isegi see klaas ei ole pindine, vaid spetsiaalselt väiksemate mõõtudega 0,4 l mahutamiseks (vt kirja põhja all vms kohas). Ja koguse mõõdab tilgapealt valmis täisautomatiseeritud kraan. Baaritöötajale jääb ainult häbi poolikuna mõjuv klaas kliendile ulatada, ise ta kogust mõjutada ei saa. Ega tohigi - seda valvab kaamera.

t05h4 said...

J6rm, tänud info eest. Ma olen jah seda meelt, et õlu on õlu, aga 0,4l pindisesse klaasi on tõesti näotu. Meele teeb kurvaks lihtsalt.

Anonymous said...

Ehk on see turvalisuse huvides - et kui laev loksub, siis kesvamärjuke ei loksuks nii väga anumast välja?
MQ