Wednesday, November 17, 2010

Lugejakiri

Kuna blogi autorite hulgas on väga palju polüglotte, annan siinkohal väikese õppetunni põhjanaabrite keele alal:

Soome Iltalehtis
on tore ja fantaasiat arendav võistlus "Kuvaa piparisi ja voita!". Pipari tähendab piparkooki. Õnneks ei ole võistluse korraldajad asja nii kitsalt piiritlenud ja võiduvõimalus on ka kesisema pagari-andega kodanikel. Pipari nimelt tähendab ka ühte teatavat kehaosa, mis naistel esineb ja mida meestel pole. Nii et püksid maha ja kaamera kätte! Parimale auhind!

Pealkirja juurde: blogi loeb ka kuritegelik element. Üks niisugune retsidivist saatis oma sügistervituse:

Minu nimi on MQ ja ma rikun iga päev seadusi.
Ma teen seda teadlikult ja tahtlikult ja korduvalt.

Ma lähen keelava fooritulega üle tänava, kui olen jalgsi või rattaga ja
liiklus on hõre ning autosid läheduses ei ole või on need nii kaugel, et
jõuan oma arust rahulikult ja neid häirimata üle.

Minus on tungid isegi autoga punase tule alt läbi sõita, kui kell on öö ja
ma näen kõigis suundades tühjust või mõnd üksikut autot, kes samasuguse
lolli näoga foori taga passib. Seni olen end suutnud tagasi hoida, aga ma ei
tea, kui kauaks...

Ma liigun rattaga vaheldumisi sõiduteel, rattateel ja kõnniteel ning sõidan
ülekäigurajal - nii, nagu mul mugav ja kiireim on.

Ma üritan alati küll jälgida, et teised liiklejad mind märkaks ja aru saaks,
mida ma teen, kasutan esi- ja tagatuld ning vehin kätega - aga see ei
vähenda mu paadumust. Ilmselgelt olen ma ühiskonnale ohtlik paadunud
retsidivist ja psühhopaat, kes ei suuda ühisnorme täita ega kavatsegi ennast
parandada. Annaksin end ise üles, aga mässumeelsus ei lase. Igal juhul
sunnib südametunnistus vähemalt pattu pihtima. Jõudu, korrakaitsjad ja
valvsad kodanikud, minu tabamisel ja ühiskonnast eemaldamisel.


Olgem valvsad kaabaka tabamisel!
AbFab,
Soome uudiste vahendaja.



1 comment:

Koomas Toomas said...

Ära siis hoia vaka all, et kõik su andunud fännid teaksid õige piprakaku poolt hääletada!