Wednesday, November 3, 2010

Elust, koolist, elukoolist

Uue liiklusseaduse hirmus ja lubadel ühe lisatähe vajadusest tingituna seadsin sammud autokooli. Minu elus juba neljas kord autokoolis oma kvalifikatsiooni tõsta ja iga jumala kord on sama sitt. Teooriatunnis on alati, ma kordan ALATI, mingi jobu, kellel on oma arvamus asjadest ja kes teab kõike paremini kui 20 aastat autosõitu õpetanud õpetaja. Samal ajal kui minusugune kuulata ja õppida püüab, väidab Jobu igal võimalusel harivale isikule vastu ja püüab üldistava elulise näite puhul situatsiooni selgitavale õpetajale selgeks teha iga üksikut erandit tema elust, mis antud näite kontekstis ei toimi. Selge see, et õpetajal läheb rütm sassi, õppimine muutub vaidluseks, mis peaks universaalse tõe päevavalgele tooma ja mina ja teised vähemjobud passivad niisama.
Kaks tundi mahavisatud aega - istun pärast pikka päeva kontoritoolis teooriatunnis ja mitte mingit tolku ei ole, ikka tuleb minna koju ja kõik vajalik omal käel selgeks õppida. 
Nagu mingi kuradi waldorfkool, ma ütlen. Ärge nüüd mind valesti mõistke, ma olen keskmisest inimesest pedagoogikas põhjalikumalt haritud ja pooldan täiel rinnal stagneerunud õpetusmetoodika uuendusi, aga päris nii ka ei saa, et istume kenasti ringis, lööme taktis pihku ja laseme igal debiilil kõik oma erivajadused väljaelada. See pole efektiivne ja mis kuradi haridusest me niimodi räägime. Mis meie liikluskultuurist niimodi saab? Üks idioot lõugab ja tema pärast on terve grupp jupp maad lollimad. Kas peaks autokoolides tegema ka erivajadustega õpilaste grupid, kus saaks kogenud õpetaja metoodiku silma all juhtimiseks vajalikud teadmised autistid, daunid ja keskendumishäiretega tüübid, kes muidu normaalsetel inimestel õppida ei lase? Tõsi ta ju on, et load saavad tänapäeval kõik, kes auto ukse lahti suudavad kangutada ja mõne vanema bemari jaoks kraabib ikka raha kokku. Kui muidu ei saa, siis praegu just paras aeg igast suvilatest manti varastada, et auto jaoks kaukasse pappi koguda.
Autokool oli minu jaoks frustreeriv juba 10 aastat tagasi. Praegu hindan oma aega kõvasti rohkem ja ma lihsalt ei suuda leppida sellise jobutamisega. Krt kui tegu poleks rekkajuhiks õppivate ossidega, kutsuks ise korrale, aga ma olen nõrk ja ei julge. Tuleb kannatada.
Õnneks ei pea seal autokoolis pikalt passima ja saab paari korraga teooria tehtud.

9 comments:

Anonymous said...

Mis tähte teed ja mis koolis käid? Ma tean mida sa tunned, endal kah asi hetkel käimas, pooled teoorialoengud läbi ja sõit kah üle poole tehtud ja meite jobu istub loengus õkva minu kõrval. A üldiselt mulle autokoolis meeldib ja kolmandat korda elus see läbi teha on silmaringi igati avardav.

GS

Anonymous said...

no jutu järgi tundub, et C-katt. või siis E.

patsy

t05h4 said...

Jah, E on õige vastus. Õnneks ei pea nii palju koolis käima kui C'ga

Anonymous said...

BE?

Kui tähte närida siis siukst katti nagu E ei ole olemas, on olemas BE, CE, DE :))

GS

Anonymous said...

oot, mis sa plaanid poolast kraakovi vorsti tooma hakata?

patsy

t05h4 said...

Jah :) Leedust autosid ja Poolast vorsti :) BE on asja täisnimi.

Kader said...

E-õpe aitab jobukartlikke. Kasutasin, kiidan. Ainus jobu, kes keskendumist segas, olin ma ise.

t05h4 said...

Jah, see e-õpe oleks tõesti hea. Lihtsalt olude sunnil peab kohal käima, sest seal autokoolis ei ole e-õpet ja lõbu makstakse kinni ainult selles koolis õppimise eest. Oma raha eest oleks raudselt e-õpe olnud. Neljandat korda sama reha otsa hea meelega ei astuks.

Anonymous said...

Ma olin kunagi ka sedasorti jobu, aga aint siis, kui õps ikka segast peksis - ja seda ei juhtunud väga palju. Vaidlesin temaga pikalt sel teemal, et fosforestseeruv tähendab helkivat-helendavat, tema arust oli see just vastupidi.
Ahui seda tegelt teab, vbl mäletan valesti, see oli mitu aega tagasi.
MQ