Thursday, November 4, 2010

Popkultuur ja kuidas sellega toime tulla

Infoühiskonna üks miinuseid on teatavasti see, et igasugused tüütud ja/või andetud tolgused tuuakse kandikul koju kätte. Eelmises Areenis näiteks oli Kadri Karro hädas nähtusega nimega Lady Gaga, keda ta nägi absoluutselt igal pool - raadios, televiisoris, ajakirjanduses etc. Asjasse mittepühendatutele: Gaga on üks napakas eit, kes ei ole suuteline laulma, ilma et tal poleks autokumm peas või suitsujuust jalas. Kes sellist ikka väga tihti kohata tahaks. Karro täpset tsitaati ma ei mäleta, aga mitte midagi ei õnnestunud vaesel naisel teha, ilma, et Gaga otsa poleks koperdanud.
Sellest inspireerituna jälgisin oma tegevusi eelmisel nädalal eriti hoolikalt. Telekat mul ei ole. Arvutis ei esinenud Lady Gagad kordagi. Postimehe vastavasisulisest netiväljaandest hoian enamasti kaarega eemale. Seal tädi küll vilksatas, aga oma ääretus kavaluses ei teinud ma lihtsalt artiklit lahti ja seega ei tea, millega globaalne külahull/piinatud geenius jälle hakkama on saanud või kes ta sihke on. Raadiot ma ei kuula ja kuni eelmise nädalani ei olnud võimeline nimetama mitte ühtegi Gaga lugu - siis sain teada, et see kuradi tüütu inin "Alejandro" on tema laul. Läksin vannituppa - polnud Gagad. UG on täis igasugu imelikke karvikuid, aga seal ka Gagad ei kohanud. Raamatus, mida ma hetkel loen, ei mainita teda kordagi. Samuti puudus Gaga voodi alt, köögist, auto tagaistmelt ja Rüütli alkost. Ühesõnaga - ära kliki igasugustele lollidele linkidele, ja pole probleemi.

Teine samasugune elukas, kellega suurem osa planeedi elanikkonnast (jah, ka Svaasimaa ja Mikroneesia elanikud) maadleb, on keegi Justin Bieber, kellest ma umbes pool aastat tagasi ei teadnud sedagi, kas wunderkind siis laulab või tantsib või lööb trummi või mida ta üldse teeb. Mul ei ole, erinevalt kõigist teistest, temast kõrini. Ühtegi Bieberi laulu ei ole ma isegi poole kõrvaga kogemata kuulama juhtunud. Millest mul on siiralt kõrini, on faking lamedad habemega naljad stiilis "stop laughing at Justin Bieber, leave her alone" või siiras soov pealt vaadata, kuidas Bieber kuskilt pilvelõhkuja otsast alla hüppab. Nende naljadega on vähemalt esialgu paus, sest ma ei viitsi Lõustaka sõbralistis pidada selliseid idioote. Internet on imeline asi - kui ei taha, keerad klõpsti kinni. Ja kui siis parki minnes vahtralehe peal ka Bieberi või Gaga nägu näed, on olemas hoopis teised inimesed, kelle poole selle murega pöörduda.