Wednesday, May 4, 2011

We're on the pig's back, charging through a velvet field.

Internett on nõnna imeline kumpunn, et kõõõik, kes tahavad, saavad ennast avaldada ja kõõõik, kelle sõnavara hulk on vähemalt kahekohaline ja sellega on suudetud nii osavalt opereerida, et isegi liitlaused moodustuvad, võivad eventually oma targad mõtted ka kaante vahele panna. Ja kui ka juhtub, et eelnevad kaks kriteeriumi päris täidetud pole, võib ikkagi raamatu välja anda, peab lihtsalt oma kaukast ruublit kulutama. Mäletame kõik asjapulk Lennartit, kes Saatuse Ookeanid massidesse paiskas ja 30'se tiraažiga teose ilmumisel ka kõvema pralle korraldas. Kiirelt saabunud kuulsus kustutas mehe innu ja kogu see saatuseookeanide kupatus läks kinni. Kõiki fänne võin lohutada, Lennart on ikka veel elus ja ma näen teda linnas päris tihti.

Manny: And then there's the press intrusion.
Bernard: The press! Will they be onto us?
Manny: Bernard, they'll hound us! Like a pack of...Hounds!!!
Bernard: But I'm not doing anything! I'm just strolling up the beach with my discreetly pregnant Brazillian girlfriend.
Manny: And then there'll be all the houses - You'll be in your Mustique house. You'll think, "Oh no! Where's my designer underpants? Oh, they're in my Kong Hong house."
Bernard: Oh no! 

Aga see point, kuhu ma jõuda tahtsin tegelikult on üks imearmsake luuletuseke, mille ma internetikesest eile leidsin ja tahaksin teiega jagada meie oma maa tõusva poeesiahäälekese sillerdavat kõlakest. Kopisin julmalt siia ja linkima ei hakka, sest ootamatu kuulsus, nagu kogemused näitavad, võib loomeprotsesse pärssida või sootuks lõpetada.

nägin öösel unes Sind
ööl oli kõrge hind
kinni pigistasin silmad
järsult muutusid me ilmad


pole rohkem vaja
vaid Sinu hääle kaja
veel üks viimane tants
murdub mu konts


tõstad mu üles
kannad mind süles
ütled mu armas
Su pilk mind haaras
 
Pehk sai peaaegu eurovisioonile ja mille kuradi poolest TEMA parem on. Salme on mõlemal umbes sama palju ja sisu on selles teoses kindlasti rohkem. Dünaamikat, draamat, murduvat kontsa.
Mul tuli kohe meelde see lüpsja-poetess keda Pealtnägijas näitas: 
rattakummist väljas toss
aknast vaatab kuri boss
Või mis seal see teema oligi. 
Aga kallid lugejad, aitame noorel armust valutaval neiul luuletuse lõpuni kirjutada! Ma pärast kopin talle kommentaaridesse.

21 comments:

Ivš said...

Mul oli üks sõbranna, kellele ma ei julgenud öelda, et kui sa nüüd natuke tagasi vaataksid, siis sinu igas luuletuses on riimid "huuled-tuuled-suusad-puusad" :) Tema unistas ka avaldamisest.

t05h4 said...

Peaasi, et riimi läheb, arvan ma. Siis on hää luuletus, võib avaldada küll.

Tuukan said...

Jah, kirjutada mõistab iga kolmas töllam; luulega on hoopis teine tera - puhta emotsiooni pealt kerkib tõeline maru...
Sestap on mõttetu proovida häälestada end samale sagedusele.
Võime vaid aimata.
Oh, tuleks noorus-aeg tagasi...

/ei taha enam muud/
kui meil kohtuvad suud/
elu on lill/
oh sa mu parmupill/

sk said...

ülejäänud ploog on väga igav, puha kassipildid ja reidilaksud iseendast-sõbranjedest, sekka ininat selle üle, et koolis on vaja käia. muret teeb aga see, et kooliks on lennuakadeemia. ma vist varsti enam lennukiga sõita ei julge.

Absolutely Fabulous said...

sk, põhiliselt selle üle on siin ja mujalgi väga palju juureldud - et kas tegu on väga kitsal alal andeka inimesega, või peaksime me kõik muret tundma...

Ivš said...

Ja kui nüüd mõelda ennast minu elukaaslase rolli, kelle eluunistus on lennata, kes aga sinna sisse ei saanud, siis hakkab eriti nukker. Tema vaim siiski tundub olevat möbleeritud millegi enamaga, kui sellel neiul...

Koomas Toomas said...

Toša, kurivaim, ma loodan tõsielt su diskreetsuse pääle praegast, kas tead! :P

Ray D. Noper said...

Ai raibes, Rehepapp tuli kohe meelde... Vatlupsadi luusangadi radiridee mai ääss..

Maasikas said...

oh teid küll

Anonymous said...

Mulle meenub kahetariifse ajuga hull-Monsa- kas säärelihas ikka kolme nädalaga võib suureneda 0.5 cm? Aga finantsplaan ja matemaatika olid lihtsalt fantastilised. Ausõna.

Anonymous said...

Olete leidnud ikka väga hea kondi, mida järada. Tõesti, minu au ja kiitus teile. Hakata teise inimese isiklikke mõtteid maha tegema? Tema luuletusi enda blogisse kopeerima ja nende kallal irvitama? Või on siin tegu mingisuguse Seevaldi kogukonnaga, kes linnaloa on saanud? Seljuhul vähemalt mõistaks sellist vohavat imbetsilsust.

Sulle isiklikult, Ivš. Ausalt öeldes tuli minulgi su postitust lugedes päris nukker tunne kohe peale. Ma võin vaid aimata, mis tunne on koos elada inimesega, kelle rumaluse tõttu pead sina siia netiavarustesse tulema noori (ja tundub, et ka andekamaid) neiusid maha tegema. Päris kurb kohe, ausalt. Ega see lennukool on jah paras vigurvänt - ei võeta sinna ikka igat jopakollat, kellel vaid unistus lennata mõttes mõlgub. Peab seal kahe kõrva vahel midagi leiduma ka. Aga ära nukrutse - küll tuleb temagi kord elus särada. Jumal teab, kas siis Selveris ostukäruspetsialistina või Tallinnas bussiassistendina.

Ja ei sooviks vallandada diskussiooni teemal, kas olen antud neiu sugulane/sõber/tema ise, kuna tunnen teda vaid vaevu: tema enda blogi kaudu, mida olen lugenud kuskil paar kuud. Kuid teate mis? Mulle täitsa meeldib. Võin ju tunduda teile alaarenenuna (kuna vanust ju nagu on ja vaata nalja - loeb SELLIST asja!), kuid blogi mõjub positiivselt. Erinevalt teiesugustest, tavalistest, normaalsetest (??) eesti inimestest.....

Anonymous said...

Luuletus on tõesti selline, mis võiks ilutseda kolmanda klassi luuleseinal(ehk poleks selles siis sellist armuvalu küll, kuid mine tea, tänapäeva lapsed saavad õige kiiresti suureks). Antud neiut on mul au tunda ka isiklikult, mitte küll eriti lähedalt, kuid siiski. Muidu on täitsa tore tüdruk, kuid see luuletus tõstis ta minu silmis õige mitu pügalat allapoole. Ei oleks temalt oodanud midagi nii lapselikku.
Nii, eestlaslikult kuri kommentaar kirjutatud, nüüd lähen parem är aloengusse. Kah Lennuakadeemiasse. Luuletusi kirjutama ei hakka.

dr Baarmän said...

Mul tuli luuletuse loogikast lähtudes kohe nipsust paar salmi pähe, a need said nii ropud, et käesolevasse ülisiivsasse bloogi kopeerida ei kõlvanud :)
A tegelt tuleks see teos muidugi kärmelt viisistada (kui Pilvre-Pajusaar ette ei võta, siis Ivar Must teeb kindlasti ära), sest läbimurdepotentsiaali on siin küll ja veel.

dr Baarmän said...

Tundub, et mul on tõesti liiga palju vaba aega - käisin siis viitamata blogis ja lugesin, et tütarlaps lausa anub järge. Kuna kaunite daamide soov on doktor Baarmäni-sugusele nilbele vanamehele seaduseks, higistasingi siis lõpu valmis:

näe paistabki voodi
jyskist see toodi
sinnapoole mind tassid
teel ketsipaelad sul sassis

öös vallandub karje
näen teki all varje
ise näost üsna plass
me alt pageb kass

kuid kolin ei lõpe
oh imeline öö see
võiks lasta igavesti kesta sel
kuid üles ajab mind äratusell


Ühesõnaga, seltsimehed - jätkem noor talent rahule! Halbade värsside kirjutamine on raskem töö kui ma arvata oskasin, ja kui keegi vabatahtlikult niisuguse taaga enda kaela võtab, väärib see pigem aplausi ja lillevarsi. Seda enam, et kui algaja poeedi Pegasusel tiibu kärpida, hakkab ta ju ohjeldamatult pilte üles riputama ning kümnete kaupa kompositsioone sügavmõttelistest puutüvedest on minu vanale südamele küll liig.

Harjutamise mõttes võiks soovitada vana äraproovitud gavriliaadi kompositsioonivõtet, miks mitte lennundusteemalist:

Gavriila töötas lennujaamas,
head piiksu tegi väravas Gavriila...


mis loomulikult lõpeb stseeniga, kuidas terroristi kuulist haavatud Gavriila jätkab siiski kangelaslikut tollesama terroristi rektumi läbiotsimist ning leiab sealt 20 kilo plastiklõhkeainet, päästes niimoodi viiesaja tšarteereisiga Egiptusesse läbustama siirduva rulnoka elud.

t05h4 said...

Künka tagant paistab kaabu
sealt ju tuleb sita-Aadu


Minu luuleand sai just ammendatud. Pole isegi enda kirjutatud ega midagi...

dr Baarmän said...

Nonäed, pole see luuletamine midagi nii lihtne, et istud aga maha ja muudkui kribad, kuidas päikesekiired puude latvasid kuldasivad.

Ivš said...

Ma ei saa aru, mida mina halvasti ütlesin :D:D! A ma lähen lükkan nüüd Selveri kärusid edasi, maru hea sõitu teha ja raha muudkui jookseb :D.

Koomas Toomas said...

http://pomsh.blogspot.com/

t05h4 said...

Pomsh paneb täitsa hästi ju :) Minu lihtsakoelisele ajule küll meeldis.

Absolutely Fabulous said...

Lugesin eile Viidingu kogumikku. Ei kannata keegi võrdlust eriti.

Unknown said...

Olen Mavis Calos, esindaja Aiicco kindlustus plc, anname välja laenu individuaalsed erinevused usalduse ja au. anname laenu intressimääraga 2%. kui olete huvitatud võtke meiega ühendust selle ettevõtte e-post: (maviscalos_laen_laenamine@outlook.com) nüüd jätkata oma laenu üleminekudokumendi ok. kui teil on vaja laenu, et luua ettevõtte või kooli te olete väga teretulnud Aiicco kindlustus plc. Võite meiega ühendust võtta ka selle e-post: (amaah.credit.offer@gmail.com). saame üle kanda summa, mida taotletakse enne nädalas.