Wednesday, May 25, 2011

Liiv-Savi

Kõigi nende tänapäeval säravate staarihakatiste peale mõeldes, tuli mul meelde üks esimesi Eesti avaliku elu tegelasi, kes tühjast kohast meediakära abiga kõrge lennu sai. Arnold Oksmaast räägin ma. Tõelise ameerika unistusena sai väikesest hullupaberitega poisist riikliku kaliibriga staar, kellest tehti film ja kes ühena esimestena meie kaasaegsetest avaldas elulooraamatu. Kõva 150 lehekülge pajatusi Arnoldi elust, olust ja sekspartneritest. Ehk keegi kallitest lugejatest on selle teose jõudnud läbi lugeda ja teab pajatada, kas oli ka väärt kirjandus? Häbenema ei pea, ma luban, et ei narri. Kui on väärt asi, loeks isegi läbi.
Filmi ma olen näinud ja mõne pohmas hommiku investeeriks teistkordsessegi vaatamisse, aga ka filmi osas ma ei tea, kust seda leida võiks. On see videolaenutustes olemas?

Juutuubis meeldib mulle kõige rohkem klipp, kus Arnold pärast hullumaja eurovisioonil hõbemedali saamist (üks osaleja sai kuldmedali, teised kõik said hõbedad) istub kultuurkapitalis ja palub oma ande edasiseks kultiveerimiseks raha. Räägib seal midagi Estonia lavast ja klassikalisest laulust :) Siin on link. Mulle meeldib KK töötaja perfektselt vaoshoitud hämming kogu selle asja juures.

Mida paljud võib-olla ei tea või ei mäleta on see, et meie riigi üks esihomoraste, kes väsimatult riistadest vatrab, aitas avalikkuse ette ka ühe teise tänapäeva suure inimese. Teate, kellest jutt? Mari-Leen Albers on see inimene loomulikult. Toona maskeeris ta ennast Arnoldi tüdruksõbraks, aga isegi meie tuhm üldsus hammustas pooluste vastuolu läbi ja andis kuulsusenäljas kirjaneitsile võimaluse soololennuks.
Tänaseks ongi siis Arnold kuskile kadunud, meie kultuurivaenulik riik raha talle ei eraldanud, võttis hullupaberid käest ja nüüd, kui ma ei eksi, redutab austet härra põhjanaabrite juures. Samas on Mari-Leen kenasti pildil nii virtuaalmaailmas kui ka telekas. Kireb blogis oma tähelennust ja sellest, kuidas tema viieline klassiõde selveris kassas on. Kassiirile ükski koittoome tere ei ütle, aga talle näed küll.. Mäletan, et veel aastapäevi tagasi halas M-L oma kehakaalu üle ja tõi oma tüseda kehajuraka põhjenduseks vaesuse. Piiratud ressurss ei lubavat kaalu langetada, sest juurviljad ja muu tervislik toit on nii kallis. Aga mis me enam sellest. Nüüd on kõrgklass, peened toidud ja ega see ideaalfiguur ka enam mägedetaga pole.
Mul on siiralt hea meel, et ka meie riigis on võimalik lihtsast karjanaisest superstaariks saada. Oleks mul selline võimalus, vaataks ma ka pööblile ülevalt alla. Kaalu ma kusjuures langetama ei hakkaks labase kiusu pärast. Sööks kallist ja tervisliku toitu lihtsalt NIII palju, et mitte üks gramm kaotsi ei läheks ja et töölisklassile ikka hinge oleks situtud. Ma tean, et see oleks suur vaev, aga kuulsa inimesena ma kindlasti suudaks alamaid inimesi nii palju vihata, et ennast õgardlusele sundida.
Tofutselluliit ja nisukliipekk oleksid minu kaasaskantavad edu- ja staatusesümbolid.

Mõned pildid ka Mari-Leenust:
 Kuulus Mari-Leen

Mari-Leen enne kuulsaks saamist

Nagu näha siis kuulsusel on suurem tervendav mõju kui pendiendlil.

10 comments:

Ivš said...

Mina olen kusjuures selle raamatu kunagi uurimuslikust huvist läbi lugenud ja seda lausa internetis, aga midagi olulist ma sellest ei mäleta :).

t05h4 said...

Ma vist ikkagi pean ka selle läbi lugema...lihtsalt, et saaks öelda, et ma olen seda lugenud ja siis kõiketeadva literaadi pilguga kaugusesse vaadata.
Aga jummal-jummal, kus vihapostitusega saab blogtrees kohe feimi. Rents pani ka täna samal teemal ja mõlemad postitused kohe tipus. Ma nüüd pean mõtlema, kelle kohta ma järgmine kord halvasti võiks öelda...
Aga ma tahtsin veel küsida, et kas keegi teab mind valgustada, millega Albers enne Oksmaa pruudiks hakkamist tegeles? Noh, et oleks ülevaade tema keerulisest teest tippu. Kui kõik faktid koos, siis peaks talle vikipeediasse ka lehe tegema, sest ma just vaatasin, et tal ei ole. Staaril peab olema.

Tuukan said...

Kõikse naljakam hetk oli miskid aastad tagasi, kui lugesin lehest, et toimub "lepituskontsert".
Osalejateks mõistagi hr. Oksmaa ja hr. Steinfeldt...
Pold kahjuks kodanikujulgust sellise ürri väisamiseks.
Vt. ka "Joel Steinfeldt pandi vangi" by Winny Puhh.
MLA positiivseim omadus on oskus vigadeta kirjutada. Muidu..nagu ÕL ajakirjanikud ikke.

t05h4 said...

Vigadeta kirjutamine on igati tervitatav. Minul näed ei õnnestu...lugesin täna postituse üle ja krt nagu mingi fantoomjoove oleks eile old :D Aga noh, las jääb...:)

Anonymous said...

Mind paneb täielikult hämmastama see TNTV, mille juhatuses MLA osaleb. Milleks on sellist saadet vaja? Nii sisutühi ja tundub, et vaatajaid on ka kuskil 3-4. Ega saatejuhidki vist kõige terasemad ei ole, jutt on küll selline jube pullikaka.

Lugesin kusjuures ka seda MLA postitust, kus ta enda tähelennust rääkis ja ma tõesti ei mõista: kas peabki ennast kuulsuseks? Minu arust on ta küll üks mõttetumaid inimesi Eestis üldse.

Ja see väide, et ta on paks, kuna tal ei ole raha, et süüa osta? No anna andeks..

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Lisaks: minu mäletamist mööda (oleks nagu MLA blogist lugenud) õppis ta Saksamaal hotellindust? Või kokandust? Ja töötas mingis hotellis, ehk? Väga täpselt ei mäleta, kahjuks.

Muuseas, kas ta mitte kunagi mingi sakslasega ka abielus ei olnud? Meenuvad nagu mingid pulmapildid sellest pontsakast pruudist ja kergelt homoseksuaalse välimusega sakslasest noorhärrast. MLA tõehetk:

http://buduaar.ee/Article/article/7392

t05h4 said...

Oh, ma just mõtlesin, et mismoodi Lemberist Albers sai. Vist oligi abieluvärk...

Unknown said...

Olen Mavis Calos, esindaja Aiicco kindlustus plc, anname välja laenu individuaalsed erinevused usalduse ja au. anname laenu intressimääraga 2%. kui olete huvitatud võtke meiega ühendust selle ettevõtte e-post: (maviscalos_laen_laenamine@outlook.com) nüüd jätkata oma laenu üleminekudokumendi ok. kui teil on vaja laenu, et luua ettevõtte või kooli te olete väga teretulnud Aiicco kindlustus plc. Võite meiega ühendust võtta ka selle e-post: (amaah.credit.offer@gmail.com). saame üle kanda summa, mida taotletakse enne nädalas.

Unknown said...

Tere
See on teavitada üldsust, et rooma-katoliku kristlik organisatsioon on avanud rahalise võimaluse, et aidata abivajajaid inimesi, näiteks rahalist abi. Nii et kui teil on rahalisi raskusi või kui teil on mingeid rahalisi probleeme ja kui teil on oma äritegevuse alustamiseks vajalikud vahendid või peate oma arveid maksma välja oma pika ja lühiajalise kestusega ning madala intressimääraga 2% aastas üksikisikutele ja ettevõtetele. Palun võtke meiega ühendust täna e-posti aadressil: (romancatholic19@gmail.com) Piibel ütleb (Lk 11:10) kõigile, kes küsib saab; see, kes otsib otsib; ja koputama avaneb uks. Nii et ärge unustage seda võimalust, sest Jeesus on eile, täna ja igavesti sama. Palun, see on mõeldud tõsiselt mõtlemiseks ja Jumalale, kes kardab inimesi, võta meie siirast tervitusi Rooma katoliku kristlikust organisatsioonist. Võtke meiega ühendust täna selle e-posti teel: (romancatholic19@gmail.com)