Tuesday, November 15, 2011

Eesti eest!

Viimase aja arengute põhjal on mulle mulje jäänud, et Eesti on nii tihkelt igat masti tippspetsialiste täis, et me peaks ammu maailmariik olema. Teaduses vähemalt.
Võib ka muidugi olla, et tegu on lihtsalt fenomeniga nimega "lehekommentaator", kes on müütiline olend, keda kõik teavad ja keegi isiklikult kohanud ei ole. Mul lihtsalt polnud enne Veerpalu dopinguskandaali aimugi, kui palju biokeemia-matemaatika-sotsiopsühholoogiateadlasi Eestis on, ja seda kõike kommentaariumis! Tegu on niisiis tavainimestega meie seast! Mina oma ülimas naiivsuses loen artiklit ja mõtlen, et noh, kajastamine on, nagu ta ikka ajakirjanduses paratamatult on, mingist otsast puudulik, persetan soojas tugitoolis ja ootan, kuidas asi laheneb, ja seeaeg käib kommentaariumis suurvaimude vaheline lahing isovormide, testide valideerimise ja normaaljaotuste teemal. Vaimustav! Kusjuures on ilmselge, et mingi anonüümne tegelane Taga-Litsmetsast valdab teemat tunduvalt sujuvamalt kui mistahes tunnustatud spetsialist. Eks see tunnustamine ole rohkem selline omade upitamine ja äraostetavate inimeste omavaheline koogijagamine. Tõeline teadus sünnib mujal.

Neid arenguid toidab loomulikult õigustatud mure, et kogu ülejäänud maailm tahab meile igast otsast ära teha. On ju näiteks selge, et üks inimene ainuisikuliselt võimaldas selle, et Eesti ei saagi jalgpalli Euroopa meistriks. Või vähemalt selle, et me Iirimaale kaotasime. Varsti õnneks on võimalus näidata, kuidas me vandenõuteooriatesse suhtume, ja Dublinis iirlaserajakatele 5:0 ära teha. Mina muidugi nii pessimistlik ei ole ja ennustan vähemalt 10:0. Ma olen igal juhul mitu mängu ära näinud (ühte isegi tervenisti) ja tean väga hästi, kuidas neid kaarte peab jagama.

Kes minuga nõus ei ole, on kollaseid kaarte jagav homo!

P.S ma nüüd ootan, kuidas iga viimane kui inimene närvi läheb ja kommentaariumis laamendama hakkab. Laske käia, selleks see kommentaarium ongi seal.

3 comments:

Anonymous said...

Mina usun WADA-t.
Jalgpalli usun kah :)

Göran

olevait said...

Vahva "artikkel"! Mulle igatahes meedib ja ei saa salata, et endalgi sellised mõtted on pähe karanud.

Anonymous said...

You are my new hero.
Janar. :D